Είναι αλήθεια ότι όσον αφορά τα KPIs επικρατεί μία τρέλα ειδικά στην βιομηχανία του Marketing και αυτό γιατί πέρα από το ότι είναι ένα πολύ πιασάρικο θέμα είναι κάτι που έγκειται σε υποκειμενική ανάλυση. Δηλαδή μπορεί κάποιος να πει ότι η θέση μίας διαφήμισης στο Google είναι πιο σημαντική από την αξία των μετατροπών της ίδιας διαφήμισης και με την ανάλογη επιχειρηματολογία να μας πείσει ότι όντως έτσι είναι.
Φυσικά κάποιοι επαγγελματίες του μάρκετινγκ συμφωνούν ότι κάποιοι καίριοι δείκτες απόδοσης (εφεξής KPIs) είναι πιο σημαντικοί από κάποιους άλλους αλλά αυτό θα το εξετάσουμε σε άλλο άρθρο. Προς το παρόν θα σας δώσουμε την όσο το δυνατόν πιο ολοκληρωμένη λίστα μπορείτε να βρείτε για να διαλέξετε εσείς τι είναι σημαντικό και τι όχι ή τι να μετράτε και τι όχι.
Φυσικά, η λίστα με τα KPIs μπορεί κάλλιστα να χρησιμοποιηθεί από όλους και όχι αποκλειστικά από επαγγελματίες μάρκετινγκ. Για όσους ξεκινάνε τώρα το ταξίδι τους στο μάρκετινγκ, προτείνουμε να αποθηκεύστε το άρθρο, σίγουρα θα σας φανεί χρήσιμο! Πάμε να δούμε λοιπόν τους δείκτες και που χρησιμοποιούνται.
ROAS
Που το συναντάμε;
Google και Facebook
Τι είναι;
Συνολική αξία μετατροπών/κόστος διαφημίσεων
Σε ποιο στόχο “αναφέρεται”;
Πωλήσεις
Reach
Που το συναντάμε;
Google και Facebook
Τι είναι;
Χρήστες που έχουν εκτεθεί σε μία διαφήμιση.
Σε ποιο στόχο “αναφέρεται”;
Brand awareness και Κίνηση σε σελίδα
Impression Share
Που το συναντάμε;
Google και Facebook
Τι είναι;
Το ποσοστό των χρηστών που έχουν εκτεθεί σε μία διαφήμιση/οι συνολικοί χρήστες που θα μπορούσαν να έχουν εκτεθεί
Σε ποιο στόχο “αναφέρεται”;
Κίνηση σε σελίδα
CTR
Που το συναντάμε;
Google και Facebook
Τι είναι;
Δείχνει πόσοι χρήστες που έχουν δει την διαφήμισή σας έχουν πατήσει κλικ.
Σε ποιο στόχο “αναφέρεται”;
Κίνηση σε σελίδα
CPC
Που το συναντάμε;
Google και Facebook
Τι είναι;
Συνολικό κόστος καμπάνιας/κλικ χρηστών
Σε ποιο στόχο “αναφέρεται”;
Πωλήσεις και Κίνηση σε σελίδα
CPA
Που το συναντάμε;
Τι είναι;
Πόσο πληρώνουμε για κάθε πελάτη
Σε ποιο στόχο “αναφέρεται”;
Πωλήσεις
Conversion rate/Result rate
Που το συναντάμε;
Google και Facebook
Τι είναι;
Σύνολο μετατροπών/Σύνολο αλληλεπιδράσεων με την διαφήμιση
Σε ποιο στόχο “αναφέρεται”;
Πωλήσεις
Quality score
Που το συναντάμε;
Τι είναι;
Εκτίμηση της “συγγένειας” της διαφήμισης με το κοινό-στόχο.
Σε ποιο στόχο “αναφέρεται”;
Κίνηση σε σελίδα
Number of conversions
Που το συναντάμε;
Τι είναι;
Συνολικό κόστος καμπάνιας/κλικ χρηστών
Σε ποιο στόχο “αναφέρεται”;
Πωλήσεις ή δημιουργία υποψήφιων πελατών (leads)
Number of clicks
Που το συναντάμε;
Τι είναι;
Ο αριθμός των κλικ μας βοηθάει να δούμε το πόσο αναζήτηση υπάρχει σε μία χρονική περίοδο
Σε ποιο στόχο “αναφέρεται”;
Κίνηση σε σελίδα
Number of impressions
Που το συναντάμε;
Τι είναι;
Ο αριθμός των “εκθέσεων” μας επιτρέπει να δούμε ποιες εκστρατείες παίρνουν περισσότερη προσοχή
Σε ποιο στόχο “αναφέρεται”;
Κίνηση σε σελίδα
Total conversion value/conversion value
Που το συναντάμε;
Google και Facebook
Τι είναι;
Το σύνολο της αξίας των μετατροπών μας βοηθάει να βλέπουμε την διακύμανση του τζίρου μας ακόμα και όταν οι μετατροπές μένουν ίδιες.
Σε ποιο στόχο “αναφέρεται”;
Πωλήσεις
Ad position
Που το συναντάμε;
Τι είναι;
Η θέση μίας διαφήμισης μας επιτρέπει να βλέπουμε που προσφέρεται η διαφήμιση και βγαίνει από τον τύπο Ad rank = Max. CPC x quality score.
Σε ποιο στόχο “αναφέρεται”;
Κίνηση σε σελίδα
Cost per conversion
Που το συναντάμε;
Google και Facebook
Τι είναι;
Συνολικό κόστος/μετατροπές
Σε ποιο στόχο “αναφέρεται”;
Πωλήσεις ή δημιουργία υποψήφιων πελατών (leads)
CPM
Που το συναντάμε;
Google και Facebook
Τι είναι;
Κόστος για 1000 εκθέσεις σε χρήστες
Σε ποιο στόχο “αναφέρεται”;
Κίνηση σε σελίδα
View through conversion
Που το συναντάμε;
Τι είναι;
Ενεργοποιείται όταν ο χρήστης εκτεθεί στην διαφήμιση και δεν αλληλεπιδρά όμως μετά κάνει μετατροπή.
Σε ποιο στόχο “αναφέρεται”;
Πωλήσεις ή δημιουργία υποψήφιων πελατών (leads)
Search impression share
Που το συναντάμε;
Τι είναι;
Πραγματικός αριθμός εκθέσεων/εκτιμώμενος αριθμός εκθέσεων από τον αλγόριθμο όταν φτιάχναμε την καμπάνια
Σε ποιο στόχο “αναφέρεται”;
Κίνηση σε σελίδα
Interaction rate
Που το συναντάμε;
Τι είναι;
Αριθμός αλληλεπιδράσεων/αριθμός θεάσεων
Σε ποιο στόχο “αναφέρεται”;
Κίνηση σε σελίδα
Cost per purchase
Που το συναντάμε;
Τι είναι;
Ο μέσος όρος κόστους για κάθε αγορά
Σε ποιο στόχο “αναφέρεται”;
Πωλήσεις
Brand lift
Που το συναντάμε;
Τι είναι;
Είναι ένδειξη ότι το Brand σας έχει αρχίσει και παίρνει την προσοχή σημαντικά των χρηστών
Σε ποιο στόχο “αναφέρεται”;
Brand awareness
Impressions
Που το συναντάμε;
Τι είναι;
Αριθμός εκθέσεων
Σε ποιο στόχο “αναφέρεται”;
Κίνηση σε σελίδα
Frequency
Που το συναντάμε;
Τι είναι;
Η συχνότητα μιας διαφήμισης μας δείχνει κατά μέσο όρο πόσες φορές ένας χρήστης εκτέθηκε στην διαφήμισή μας
Σε ποιο στόχο “αναφέρεται”;
Reach
Unique clicks
Που το συναντάμε;
Τι είναι;
Ο αριθμός των χρηστών που πάτησαν κλικ στον σύνδεσμο της διαφήμισής σας
Σε ποιο στόχο “αναφέρεται”;
Reach
Link clicks
Που το συναντάμε;
Τι είναι;
Ο αριθμός των κλικ στον σύνδεσμο της διαφήμισής σας ακόμα και από 1 μόνο χρήστη
Σε ποιο στόχο “αναφέρεται”;
Κίνηση σε σελίδα
Quality ranking
Που το συναντάμε;
Τι είναι;
Μας δείχνει το κατά πόσο καλά πάει η διαφήμισή μας σε σχέση με άλλες παρόμοιες στο ίδιο κοινό-στόχο
Σε ποιο στόχο “αναφέρεται”;
Κίνηση σε σελίδα
Lifetime value for customers
Που το συναντάμε;
Τι είναι;
Εκτίμηση του μέσου τζίρου από τον κάθε χρήστη καθόλη την διάρκεια της αλληλεπίδρασής του μαζί μας
Σε ποιο στόχο “αναφέρεται”;
Πωλήσεις
Cost per lead
Που το συναντάμε;
Τι είναι;
Συνολικό κόστος/αριθμός υποψήφιων πελατών (leads)
Σε ποιο στόχο “αναφέρεται”;
Δημιουργία υποψήφιων πελατών (leads)
Average order value
Που το συναντάμε;
Τι είναι;
Τζίρος/μετατροπές %
Σε ποιο στόχο “αναφέρεται”;
Πωλήσεις
Cost per action
Που το συναντάμε;
Τι είναι;
Τζίρος/μετατροπές %
Σε ποιο στόχο “αναφέρεται”;
Κίνηση σε σελίδα, αλληλεπιδράσεις, θεάσεις βίντεο
Relevance score
Που το συναντάμε;
Τι είναι;
Πόσο ποιοτική είναι η διαφήμισή σας από το 1-10
Σε ποιο στόχο “αναφέρεται”;
Κίνηση σε σελίδα
Landing page conversion rate
Που το συναντάμε;
Τι είναι;
Αριθμός μετατροπών σε μία σελίδα/επισκέψεις στην σελίδα
Σε ποιο στόχο “αναφέρεται”;
Πωλήσεις ή δημιουργία υποψήφιων πελατών (leads)
Reach/target audience size
Που το συναντάμε;
Τι είναι;
Ποσοστό των χρηστών που έχουν εκτεθεί στην διαφήμιση για ένα χρονικό διάστημα
Σε ποιο στόχο “αναφέρεται”;
Reach
Λίγα λόγια
Αυτή η εξαντλητική λίστα με τα marketing KPIs σίγουρα αποτελεί εργαλείο για κάθε επαγγελματία του μάρκετινγκ όμως δεν θα πρέπει να κουράζουμε τους εαυτούς μας βλέποντας όλα μα όλα όσα υπάρχουν πιο πάνω καθώς εγκυμονεί και η ανάλυση-παράλυση..Επιλέξτε ποια από τα παραπάνω είναι σημαντικά και παρακολουθείστε ΜΟΝΟ αυτά. Αν πάλι πάτε σε συνέντευξη για junior marketing θέσεις τότε καλό θα είναι να αποθηκεύσετε το άρθρο και να μάθετε απ’ έξω όλους τους δείκτες και φυσικά καλή επιτυχία!
Αν πάλι θέλετε να “κερδίσετε” δουλειές, κάντε δωρεάν εγγραφή στην πλατφόρμα της digita και αρχίστε να “χτυπάτε” δουλειές!