Σωστή αξιολόγηση των υπηρεσιών Marketing που λαμβάνουμε

Γεια. Ένα πολύ σημαντικό θέμα στο οποίο οι περισσότεροι επιχειρηματίες αντιμετωπίζουν δυσκολία είναι αυτό της σωστής αξιολόγησης ενός συνεργάτη. Αυτό το θέμα αποκτά πολλαπλάσια δυσκολία όταν κάποιος δεν έχει καν τις απαραίτητες γνώσεις για να μπορέσει να αξιολογήσει τις υπηρεσίες των συνεργατών του με αποτέλεσμα να βασίζεται αποκλειστικά και μόνο στην “6η αίσθηση” και οτιδήποτε άλλο μη επιστημονικό. Αυτός φυσικά είναι και ο λόγος ύπαρξης της digita. Αν δεν έχεις κάνει ακόμα εγγραφή χάνεις πραγματικές ευκαιρίες οπότε μην περιμένεις άλλο. Κάνε εγγραφή εδώ.

Πίσω στο θέμα μας λοιπόν, αν θέλουμε να αξιολογήσουμε τις υπηρεσίες που μας δίνονται και να μην μυρίζουμε κάθε φορά τα δάχτυλά μας ή να ρωτάμε νεράιδες πρέπει να έχουμε ένα πλάνο. Πριν αναφέρουμε τι και πως πρέπει σε αυτό το σημείο να πούμε ότι και οι εταιρείες που σέβονται τον εαυτό τους έχουν κάποιο πλάνο με κάποιο σύστημα αξιολόγησης ώστε να μετράνε και να βελτιώνουν τις υπηρεσίες τους αλλά και να προσαρμόζονται κάθε φορά στις ανάγκες των πελατών/συνεργατών τους. Θα γραφτεί σύντομα άρθρο και για αυτό αλλά προς το παρόν πάμε να δούμε τι πρέπει να κάνει ένας επιχειρηματίας για να αξιολογεί σωστά τους συνεργάτες του ειδικά στο θέμα του digital marketing/marketing.

Όπως αναφέρθηκε πιο πάνω πριν κάνουμε οποιαδήποτε κίνηση πρέπει να έχουμε ένα πλάνο που τουλάχιστον θα περιέχει τη στρατηγική μας. Πολλοί επιχειρηματίες, μην γνωρίζοντας τι πρέπει να κάνουν απευθύνονται σε ελεύθερους επαγγελματίες ή agencies και αφήνουν τα πάντα στην τύχη. Να ξεκαθαριστεί εδώ κάτι. Οι ελεύθεροι επαγγελματίες ή agencies που ασχολούνται με το digital marketing /  marketing είναι κατεξοχήν εκτελεστικά όργανα! Τι σημαίνει πρακτικά αυτό; Ότι πέραν ειδικών περιπτώσεων που μπορεί κάποιος επαγγελματίες ή agency να “μπει” στο εμπορικό κομμάτι και να βοηθήσει στρατηγικά οι περισσότεροι εξειδικεύονται σε αυτό που κάνουν καλά: το digital marketing /  marketing. Για να το πούμε πιο απλά σαν να πας σε μία μοδίστρα και να δώσεις το παντελόνι σου και να στο δώσει πίσω όπως θέλεις. Προφανώς πρέπει να της πεις μέχρι που το θέλεις κομμένο και ραμμένο ειδάλλως θα απογοητευτείς! Δυστυχώς όμως η κοινή λογική φεύγει όταν για κάτι δεν έχουμε ιδέα και για αυτό πολλοί επιχειρηματίες καταλήγουν να απογοητεύονται και να χάνουν την εμπιστοσύνη τους σε όλον τον κόσμο του marketing.

Το πλάνο σας πρέπει να περιέχει ένα δύο στόχους σας προσωπικούς (KPIs) τους οποίους στο τέλος του μήνα/3μήνου/6μήνου θα αξιολογήσετε. Οι στόχοι αυτοί ποικίλλουν αναλόγως με την φύση της επιχείρησής σας από πωλήσεις μέχρι υποψήφιους πελάτες μέχρι ακόλουθους στο tik tok. 

Αφού λοιπόν πρώτα αξιολογήσετε τους στόχους και την επίτευξη ή μη αυτών πρέπει να έχετε μία φόρμα στην οποία θα βαθμολογείτε από το 1 έως το 5 το κατά πόσο ικανοποιητικές ήταν οι υπηρεσίες σας. 

Η φόρμα μπορεί να διαφοροποιηθεί ανάλογα με τις ανάγκες σας καθώς άλλα περιμένει κάποιος που ασχολείται με το marketing από κάποιον συνάδελφό του και άλλα περιμένει κάποιος που δεν γνωρίζει τίποτα από κάποιον επαγγελματία μάρκετινγκ όπως επίσης άλλα περιμένει κάποιος που έχει 10 εκατ. marketing budget και άλλα κάποιος που έχει 300 ευρώ  marketing budget. Κατά μέσο όρο όμως μία φόρμα πρέπει σίγουρα να περιέχει τα παρακάτω.

1. Κατανόηση του brand σας ή της εικόνας σας

Από τις πιο σημαντικές παραμέτρους που δεν πρέπει ποτέ μα ποτέ να παραλείπουμε. Το κατά πόσο ο επαγγελματίας μάρκετινγκ ή agency έχει αντιληφθεί το brand ή την ιδανική εικόνα που έχουμε ή θέλουμε να αποκτήσουμε. Είτε έχετε επιχείρηση με χαρτικά είτε έχετε τεχνική εταιρία υδραυλικών και θέλετε να αυξήσετε τους πελάτες σας είτε έχετε μία εταιρία λογισμικού πρέπει πάντα να υπάρχει μία συμπαγής εικόνα και κατ’ επέκταση προβολή αυτής ώστε να μπορέσετε να ανταγωνιστείτε σε κατά τα άλλα κορεσμένες αγορές. Εδώ βάζετε ένα βαθμό από το 1 έως το 5 για το κατά πόσο ο επαγγελματίας μάρκετινγκ ή agency έχει αντιληφθεί το brand ή την εικόνα σας.

2. Κατανόηση του ανταγωνισμού

Ο ανταγωνισμός πέρα από ένα πεδίο “μάχης” όπου “πρέπει να γνωρίζουμε τι κάνει ο ανταγωνιστής για να κερδίσουμε” είναι και μία εξαιρετική πηγή ιδεών αλλά και σοφίας. Ότι έχετε σκεφτεί αλλά και οι πρωτότυπες ιδέες σας υπάρχει μεγάλη περίπτωση όχι μόνο να τις έχουν σκεφτεί άλλοι πριν από εσάς αλλά και να τις έχουν δοκιμάσει! Γιατί λοιπόν να μην χρησιμοποιήσετε αυτές τις τεράστιας σημασίας πληροφορίες και να βαδίζετε στα τυφλά; Έχει κατανοήσει ο επαγγελματίας μάρκετινγκ ή agency τον ανταγωνισμό κάνοντας την απαραίτητη έρευνα; Βάλτε βαθμολογία από το 1 έως το 5.

3. Τεχνογνωσία στο πεδίο που λαμβάνετε την υπηρεσία

Ακόμα και αν οι άλλες παράμετροι έχουν “πάρει κακή βαθμολογία” αν έχετε αντιληφθεί ότι υπάρχει τεχνογνωσία στο αντικείμενο στο οποίο λαμβάνετε την υπηρεσία σας, σκεφτείτε το διπλά. Αυτό γιατί εν γένει στον τομέα των υπηρεσιών αλλά και ειδικότερα στο μάρκετινγκ οι πραγματικά ειδικοί είναι δυσεύρετοι. Και αυτό το λέμε εμείς που γνωρίζουμε σε βάθος την βιομηχανία του μάρκετινγκ. Έχει τεχνογνωσία στο πεδίο που λαμβάνετε την υπηρεσία ο επαγγελματίας μάρκετινγκ ή agency; Βάλτε βαθμολογία από το 1 έως το 5.

4. Επικοινωνία 

Όπως στις καθημερινές μας σχέσεις έτσι και στο κομμάτι των συνεργατών θα πρέπει να υπάρχει επικοινωνία. Κάποιος πρέπει να είναι ο πομπός και κάποιος ο δέκτης. Δεν χρειάζεται απαραίτητα να είναι ο επαγγελματίας ο πομπός αλλά αυτό που πρέπει να υπάρχει απαραίτητα είναι χημεία και συννενόηση. Υπάρχει επικοινωνία με τον επαγγελματία ή   το agency; Βάλτε βαθμολογία από το 1 έως το 5.

5. Απόκριση στα αιτήματα

Κάθε πελάτης είναι ξεχωριστός όπως ακριβώς και οι επιχειρήσεις αλλά και η κάθε βιομηχανία με διαφορετικές ανάγκες, θέλω και στόχους. Για λόγους ευκολίας οι επαγγελματίες τείνουν να αυτοματοποιούν τις διαδικασίες και τις υπηρεσίες τους και αυτό δεν είναι πρόβλημα αλλά αν έχετε κάποιες ιδέες ή ανάγκες ή ειδικά αιτήματα θα πρέπει να προσαρμόσουν τις υπηρεσίες. Βάλτε βαθμολογία από το 1 έως το 5 για το πόσο υπάρχει ανταπόκριση στα αιτήματά σας.

6. Πρωτοτυπία ιδεών

Τελευταία παράμετρος που θα πρέπει να λάβετε υπόψη είναι το κατά πόσο υπάρχουν πρωτότυπες ιδέες καθώς είναι αυτές που θα σας ξεχωρίσουν από τον ανταγωνισμό. Δεν χρειάζεται να γίνετε ο νέος Steve Jobs ειδικά αν πουλάτε υπηρεσίες απεντόμωσης αλλά μία φρέσκια ιδέα θα βοηθήσει αρκετά την αύξηση των πωλήσεών σας ή του ενδιαφέροντος του κοινού σας. Βαθμολογήστε και αυτήν την παράμετρο από το 1 έως το 5.

Πέρα από την φόρμα αξιολόγησης

Αφού λοιπόν βάλετε τις βαθμολογίες σας θα πρέπει να είστε τουλάχιστον στους 15 πόντους για να συνεχίσετε να συνεργάζεστε με τον συγκεκριμένο επαγγελματία ή agency. Σίγουρα στην Ελλάδα βλέπουμε τα πράγματα περισσότερο πατριωτικά δηλαδή αν κάναμε μία επιλογή θα πρέπει να δουλέψει καθώς είναι δική μας αλλά κάποιες φορές απλά πρέπει να δείτε την πραγματικότητα και να πάτε παρακάτω.

Μπείτε τώρα στην πλατφόρμα της Digita και επιλέξτε ανάμεσα στους κορυφαίους συνεργάτες σας που θα απογειώσουν το πρότζεκτ σας. Κάντε εγγραφή εδώ.

Αν σας άρεσε το άρθρο και θέλετε να βοηθήσετε και άλλους επιχειρηματίες ή επαγγελματίες κοινοποιήστε το!

  • Το βρήκατε χρήσιμο; Κάντε κοινοποίηση::

Μέλος από: 6 Μαΐου, 2024